Kedves Férfiak, ha úgy gondoljátok, hogy szeretnétek betekintést nyerni a nők egyik legrosszabb, leghisztisebb hetébe, akkor tartsatok velem. 

Lányok! Talán most a legtöbb olvasóm előtt beugrott az első emlékkép, amikor tudatosult bennetek és vagy ijedten vagy már ismerve a jelenséget futottatok oda anyukátokhoz, hogy “Úristen anya, megjött!!!” Lehet, hogy pár olvasóm még nem ismeri ezt az érzést, de higgyétek el nekem, minél később jön, annál jobb…de egy kis idő elteltével teljesen természetessé válik.

A menstruáció tulajdonképpen a méhnyálkahártya leválása vérzés kíséretében. 2 hormont fontos kiemelnünk, a tüszőserkentő- és a sárgatest serkentő hormont. Ezen felül még számos hormon befolyásolja a ciklusunkat. A női ciklus kb. 28 napos, ez persze nem kőbe vésett szám. Teljesen normális, ha valakinek 26 vagy akár 30 napos. Fontos, hogy a cikust a menstruáció első napjától számítjuk. Azt az időt, amikor a legvalószínűbb, hogy a nőteherbe esik, ovulációnak hívjuk. Ekkor vagyunk a legtermékenyebbek. Ez kb. a ciklus közepére esik, tehát egy 28 napos ciklusnál a 14. napra. Ne tévesszen meg bennünket, hogy a normális menstruációtól eltérően aki pl. fogamzásgátló tablettát szed, nála egy megvonásos vérzés jelentkezik, amit a gyógyszer idéz előminden hónapban ugyan azon a napon.

Ami sokszor elhangzik a lányok között, hogy tampont vagy betétet használjon-e az illető. Egyik sem jobb, sem rosszabb. Szerintem erre a legjobb válasz, hogy ami neked kényelmes. De! Éjszakára a betétet javaslom és figyeljünk arra, hogy a tampont 3 óránként célszerű cserélni, még akkor is ha már az utolsó napokban vagy és alig vérzel.

Most, hogy a fontosabb részeket átbeszéltük megpróbáltam összegyűjteni pár tippet, ami enyhítheti a menstruációs görcsöket. Aki ugyanettől szenved annak hatalmas pacsi, mert teljesen átérzem a helyzetét. Nem egyszer kértem tesióráról felmentést, mert alig bírtam lábraállni…nem egyszer ültem sírva az ágyon, hogy úgyéreztem belehalok a fájdalomba…

  1. Gyógytea:Én mindig megpróbálom először valami természetes módon enyhíteni a fájdalmat. A kamillateát vagy a kimondottan menstruációs görcsöket enyhítő NATURLAND teát iszom.
  2. Melegvizes palack: Serkenti a vérkeringést és ellazítja az izmokat. Amikor nincs a közelemben melegvizes palack egy plédet tekerek a hasam köré, a lényeg, hogy melegben legyen.
  3. Öltözz fel!: Ez szorosan kapcsolódik az előzőhöz, ugyanis én ilyenkor mindig felveszek egy vastag zoknit, hogy esélyem se legyen a felfázásra. (Igen még nyáron is…)
  4. Sport: Kevesen hiszik és tudom, hogy amikor a fájdalommal küzdesz semmi kedved nincs sportolni de hidd el, hogy segít. Ha nem is a maratont futod le, de egy jóga is oldja a feszültséget és könnyebben ellazulsz.
  5. Gyógyszer: Utolsósorban ajánlanám. Nálam ugyan mindig van, amikor éppen számítok rá hogy megjön, de igyekszem addig húzni az időt, amíg csak tudom. Sajnos többször hallottam, hogy a tipikus fájdalomcsillapító nem segített. Na hát lányok, én is ebben a helyzetben vagyok. Hiába veszek be Algopirint vagy az Algoflex kimondottan mentruációs fájdalmakra készített gyógyszerét, semmi nem történik. Egyedül az Apranax képes enyhíteni vagy teljesen megszűntetni a fájdalmat, én azt tanácsolom, mindenképpen kérjétek ki a dokitok véleményét!

Remélem, hogy valamelyik tipp segítséget nyújt a nehéz napokon, és gondoljatok arra, hogy belehalni úgysem fogtok még ha az adott pillanatban azt is érzitek.