Sziasztok Bellák, üdvözöllek titeket újra az oldalon!

Ma az idei nyaralásom részleteit hozom el Nektek, úgyhogy ha szeretnétek közelebbről megismerni a Kanári-szigetek egyik szigetét, mindenképp maradjatok velem. Nem rég tértem haza Gran Canariaról, ahol az idei nyári szabadságomat töltöttem, és úgy gondoltam mindenképp beszámolok Nektek az élményeimről, tapasztalataimról.

Először is szeretném elmondani, hogy az utazásaim során mindent magam foglalok le, így (szinte) biztosan azt kapom, amit rendeltem. Azért „szinte”, mert természetesen itt is előfordulhat némi fennakadás, ugyanakkor mégis kevesebb buktató van benne, hiszen te magad választhatsz ki és szervezhetsz meg mindent.

Az egyik fapados légitársaság egyenes járatával mentünk, így átszállás nélkül könnyen oda is értünk. Mivel a gép éjszaka landolt, így két lehetőségünk lett volna, hogy eljussunk a szállodába. Bérelek egy autót, vagy hívok egy taxit. Mivel egyébként is tervben volt egy körutazás a szigeten, így nem volt kérdés, hogy bérelek egy autót. Ezt még az indulás előtt online megtettem, így ők már minden szükséges dokumentumot előkészítettek, mire megérkeztünk. Most béreltem először autót utazásaim során, de biztos vagyok benne, hogy nem utoljára. Nagyon pozitív és gördülékeny ügyintézés volt mind a felvételnél mind a leadásnál, én ezek után csak ajánlani tudom mindenkinek.

Az utazás kezdetekor már tudtuk, hogy egy félig aktív, félig passzív nyaralást szeretnénk, így beosztottam, hogy melyik nap mit fogunk megnézni. A nyaralás első részében a sziget szépségeinek felfedezése volt a cél, hogy a végére maradjon a jól megérdemelt pihenés.

Az szállodánk a sziget déli részén volt, hatalmas napsütéssel, így azt terveztük, hogy elsőként a legtávolabbi úti célokat fedezzük fel, egyre közeledve a szállodánkhoz.

pixels.com

Az első utunk Puerto de Las Nieves halászfaluba vezetett. Hétvégén a falu nyugisabb, általában csak hétvégén telik meg turistákkal, így a parkolás is nagyon könnyű volt. Ez a kis halászfalu egy gyönyörű görögországi falura emlékeztet a kék-fehérre meszelt házaival. Csodás tengerpartján a szörfösök már kora reggel szelték a hullámokat, a hajók pedig folyamatosan közlekedtek Tenerife irányába, és vissza. Ugyan ebben a faluban található „Isten Ujja”, ami nem más, mint az óceánból kiemelkedő sziklatömb, és a helyiek ragasztották rá ezt a nevet, mivel a szikla tetején egy mutatóujj rajzolódott ki, ami felfelé mutatott. Mára a vihar sajnos „Isten Ujját” leverte, így már csak „Isten Ökleként” emlegetik.

A görögös halászfaluból szinte azonnal egy másik kis faluban találtuk magunkat, Agaeteben. Ez egy klasszikus kanári falu, telis tele pálmafákkal, kávéültetvényekkel illetve narancs, avokádó és mangófákkal.

A következő helyszín Fataga városa volt, ahová egy hosszú szerpentin vezetett a sziklák tetején és legszélén, így csodálatos kilátás tárult elénk már útközben is. A város az ott fellelhető ásványvízéről lett nagyon híres illetve mesterséges vízeséséről, amely a város közepén található. Ezen kívül természetesen nagyon szép templomok és pazar kilátás is nyílik az óceánra.

Az utazós napjaink következő északi állomása a főváros, Las Palmas volt. Itt megtekintettük Gran Canaria legrégebbi és egyben legnagyobb templomát, a Szent Anna Katedrálist. Lifttel felmentünk az egyik tornyába is, ahonnan gyönyörű, 360 fokos panoráma tárult elénk. A katedrális után Kolumbusz házát néztük meg, ami nagyon híres, bár számára ez csak egy kényszermegálló volt. Amikor 1492-ben Kolumbusz „India felé indult”, egyik hajója megsérült, és a kormányzó meghívta őt, szálljon meg itt. A házban több kiállítás is megtalálható, bemutatja a felfedezés előtti Amerikát és a kanári életet is. A ház érdekessége, hogy különböző típusú ablakok vannak rajta.

unplash.com

Mivel túl sok időnk nem volt, így szinte csak az óvárost néztük meg, illetve a kikötőt. Az óvárosi rész telis tele van pici utcákkal, kívülről olaszos hangulatú, belül viszont ízig-vérig spanyol kávézókkal. A séta és a kávézós feltöltődés után indultunk is a híres Playa de Las Canteras tengerpartjára. Gyönyörű partról van szó, ami a világ második legnagyobbja a Rio de Janeiro-i mögött. Partja szinte fehér homokos, amelyre óriási hullámok csapódnak.

unplash.com                                     unplash.com

Ezzel véget is ért a sziget északi részének a felfedezése. Gyönyörű helyeket láttunk, de akkor még nem sejtettük, hogy a java még ez után következik. Érdekességként tapasztaltuk, hogy míg délen óriási napsütés volt, addig északon borúsabb és esős időnk volt. Ekkor tudtuk meg, hogy nem véletlen, hiszen a szigetet három égöv szigetének is nevezik bohókás időjárása miatt. Tehát, ha erre jártok, és északra utaztok, mindenképp legyen nálatok egy kardigán, vagy egy farmerkabát!

Ha nem szeretnél lemaradni arról, hogy milyen csodákat láttunk a sziget déli részén, akkor gyere vissza a jövő héten is, ahol bemutatom az ott látottakat!

Legyen szép napotok, sziasztok.